FANDOM

Straz-straz
Straż! Straż!
Postacie kapitan Vimes, sierżant Colon, Nobby Nobbs, Marchewa
Miejsca Ankh-Morpork
Informacje
Wydana 1989
W Polsce 1999
Autor tłumaczenia Piotr W. Cholewa
Okładka J. Kirby
Chronologia
Cykl o Straży Miejskiej
Poprzednia Piramidy
Następna Eryk

Straż! Straż! (tyt. org. Guards! Guards!) - ósma książka Terry'ego Pratchetta osadzona w Świecie Dysku i pierwsza z cyklu o Straży Miejskiej Ankh-Morpork. Opowiada historię próby przywrócenia monarchii w mieście Ankh-Morpork za pomocą smoka. Jej pierwsze wydanie ukazało się w 1989 roku w Wielkiej Brytanii; w Polsce w 1999 roku, nakładem wydawnictwa Prószyńsi i S-ka.

Opis z okładkiEdytuj

Służba w Straży Nocnej bynajmniej nie należy do zajęć zapewniających splendor i powszechny szacunek, a cóż dopiero mówić o dowodzeniu tą formacją. Niestety, kapitan Vimes nie ma wyboru, szuka więc pociechy na dnie butelki, jego dwóm podwładnym zaś nie pozostaje nic innego jak starannie unikać miejsc, gdzie może zostać popełnione jakiekolwiek przestępstwo. Wszyscy zdążyli przywyknąć do tej sytuacji, lecz pewnego dnia wybucha potworne zamieszanie: oto do Ankh-Morpork przybywa gigantyczny krasnolud Marchewa i postanawia zostać najlepszym strażnikiem w historii miasta - nawet gdyby musiał aresztować wszystkich jego mieszkańców...

PostacieEdytuj

PoboczneEdytuj

MiejscaEdytuj

InneEdytuj

RasyEdytuj

=OrganizacjeEdytuj

FaunaEdytuj