FANDOM

Reg Shoe
Reginald Shoe
Tytuł
Płeć Mężczyzna
Rasa Zombie
Powiązania Nieumarli, Klub Od Nowa, Straż Miejska
Profesja Grabarz (dawniej), Strażnik (obecnie)
Miejsce zamieszkania Ulica Wiązów, Ankh-Morpork
Rodzina ~~
Występuje Kosiarz, Bogowie, Honor, Ankh-Morpork, Straż Nocna
Wspomniany ~~

  "Masz wszelkie prawo, żeby być żywym albo martwym, według własnego wyboru."

~Reg Shoe, Kosiarz

Reg Shoe - aktywista Martwych Praw z Ankh-Morpork, przewodniczący Klubu Od Nowa. Był człowiekiem, ale po śmierci nie odszedł, tylko pozostał w swoim ciele jako Zombie.

WyglądEdytuj

Reg Shoe ma niezwykle bladą skórę, a raczej to, co z niej zostało. Ubranie, które nosi wygląda, jakby ktoś prał je w brzytwach i pachnie, jakby nie tylko ktoś w nim, umarł, ale ciągle jeszcze w nim był. Na ubraniu nosi plakietkę z napisem: DUMNY, BO Z TRUMNY.

Często odpadają mu różne części ciała, które następnie musi sobie przyszywać. 

OsobowośćEdytuj

Reg Shoe jest wielkim aktywistą społecznym. Jest Nieumarłym i walczy o Prawa Martwych. Uważa, że to niesprawiedliwe, że martwi nie mają żadnych praw, skoro śmierć może przydarzyć się każdemu. Zwykłą śmierć, z której człowiek nie powraca na świat jako nieumarły, Reg uważa za lenistwo, a pozostawanie w trumnie to pójście po linii najmniejszego oporu.

Reg nie może oprzeć się na widok kawałka pustego muru i musi na nim namalować farbą duży napis z hasłem propagującym jego idee.

Rozmowa z Regiem jest dość trudna, bo niezbyt uważnie słucha rozmówcy. Zamiast tego, sam tworzy w głowie jego wypowiedzi, które chciałby usłyszeć.

BiografiaEdytuj

KosiarzEdytuj

Reg Shoe jest Zombie i pracuje w kostnicy przy ulicy Wiązów w Ankh-Morpork. Jest aktywistą praw martwych i wykorzystuje swoją pracę do propagowania swoich idei i budzenia świadomości. Do wszystkich trumien wrzuca pęczek zapałek, a po wewnętrznej stronie wieka przykleja karteczki z informacją o Klubie Od Nowa, którego jest założycielem. Co jakiś czas urządza wiece na cmentarzu za Świątynią Pomniejszych Bóstw, ale tak naprawdę chodzi tam i krzyczy. Oprócz tego Reg chodzi nocami po mieście i maluje farbą napisy na murach z hasłami w stylu: UMARŁ TAK! ODSZEDŁ NIE!

Reg założył Klub Od Nowa zrzeszający nieumarłych. Jest jego przewodniczącym i jedynym aktywistą. Czasami przynosi na spotkania gitarę i każe wszystkim śpiewać. Podczas gry na gitarze gubi swoje palce, których następnie wszyscy muszą szukać.

Klub Od Nowa

Reg Shoe i Klub Od Nowa

Reg Shoe, tak jak pozostali Nieumarli jest nieczuły na muzykę dobiegającą z tworzącego się centrum handlowego i udaje się tam z puszką farby i pędzlem, aby wypisać na ścianach swoje hasła. Zostaje zaatakowany przez wózki, ale z odsieczą przybywa reszta Klubu Od Nowa. Razem niszczą pasożyta ratując Ankh-Morpork przed zagładą.

CytatyEdytuj

"Windle zdał sobie sprawę, że rozmowa z nim przypomina rozmowę z nadrektorem. Nie miało właściwie znaczenia, co się mówi, ponieważ nie słuchał. Tyle że w wypadku Mustruma Ridcully'ego przyczyną było to, że się nie przejmował, podczas gdy Reg Shoe gdzieś we własnej głowie tworzył także wypowiedzi rozmówcy." ~Kosiarz

"Reg Shoe poszedł, jak powiedział, by przemówić na wiecu. - Chodzi na cmentarz za świątynią Pomiejszych Bóstw i krzyczy - wyjaśnił Lupine. - Nazywa to budzeniem świadomości, ale wydaje mi się, że robi tylko dobrą minę do złej gry." ~Kosiarz