FANDOM

Mort
Mort
Postacie Mort, Ysabell, Śmierć, Albert
Miejsca Ankh-Morpork, Sto Lat, Domena Śmierci
Informacje
Wydana 1987
W Polsce 1996
Autor tłumaczenia Piotr W. Cholewa
Okładka J. Kirby
Chronologia
Cykl o Śmierci
Poprzednia Równoumagicznienie
Następna Czarodzicielstwo

Mort (Mort) - czwarta powieść ze świata Dysku, a także imię głównego bohatera . Jest to także pierwsza książka, skupiająca się na Śmierci, który w poprzednich książkach pojawiał się jedynie jako postać poboczna. Książka wydana została w 1987 r., natomiast jej polskie tłumaczenie ukazało się w 1996 r. 

Opis z okładkiEdytuj

Czasem nawet Śmierć potrzebuje wakacji - a na Świecie Dysku, jedynej Płaskiej Ziemi we wszystkich wszechświatach, kościsty strażnik klepsydr życia uświadamia sobie, że tylko jedno może mu dać chwilę wytchnienia: terminator. Wybiera więc sobie Morta - chłopca gorliwie pragnącego zdobyć wiedzę, której stanowczo posiadać nie powinien. Wprawdzie Mort szybko opanowuje tajniki przechodzenia przez ściany, jednak nauka obiektywizmu to całkiem inna sprawa. Zwłaszcza kiedy życie, po które został wysłany, należy do pięknej młodej księżniczki. W związku ze zmianą biegu losu rzeczywistość chwieje się w posadach. A że Śmierć wyruszył w podróż, by poznać rozkosze śmiertelnych, to właśnie Mort, z pomocą niezbyt kompetentnego maga imieniem Cutwell oraz adoptowanej i pełnej entuzjazmu córki Śmierci, musi naprawić przyszły tor historii - zanim Dysk się przekręci...

Zarys FabułyEdytuj

UWAGA! Zawiera spoilery!

PostacieEdytuj

MiejscaEdytuj